2015 är vårt andra år som förening och vi har hunnit med en hel del. Vi har under året varierat mellan 1 och 3 planerade träningspass per vecka. Vi har varit runt om i stadens olika skogar så som Hugelsta, Kjula, Kronskogen, OK Tor, Torsharg och Vilsta.

Under sommaren var vi med i idrottsprojektet ” Idrott åt alla” med målet att visa upp vår typ av löpning för intresserade ungdomar. Detta resulterade tyvärr inte att vi lyckades fånga några av dem.

Vi hann med två omgångar med besök vid Skottvångs gruva under sommaren. Där testade vi ett nytt familjekoncept då det finns två olika långa slingor av Sörmlandsleden där. Vissa gick den kortare och övriga sprang den längre.

Föreningen har deltagit i Parkfestivalen tillsammans med Sörmlands Idrottsförbund, vi var även med i Vilsta på Naturreservatens dag.

I september hade vi åter läger i Sälen och det var 12 deltagare som var med. Vi testade två nya turer som bjöd på spänger, vatten, grus, sten och underbara vyer. På lördagskväll så berättade Mikael Klingbjer om hans löpturer på Mallorca och att vi planerade nästa läger där under 2016.

I slutet av september testade vi vårt första ETK Dirt Race och vi hade 18 deltagare.

Den 7:e december hade vi ett mingelevent på Science Park, där vi pratade om vår passion – löpning. Vi informerade även om våra tankar om läger för 2016 och Håkan Hargedal berättade med inlevelse om hans senaste maratonlopp som gick av stapeln i Bell-Lloch , Spanien. Vi var ca 60 medlemmar detta år men tyvärr inga ungdomar.

I december hade vi vårt andra ETK Dirt Race, något sämre väder men ändå 11 deltagare.

Vi lyckades få FB Kedjor som sponsor till vårt klubbtält och det har vi haft med vid olika event under året. Det är inte bara snyggt utan även skönt att stå i då man vill komma under vädret. Föreningens medlemmar har deltagit i diverse lopp under året allt från lokal händelser så som: Björnlunken, Å-Loppet men även diverse maraton och ultralopp både i Sverige men även utomlands.

Vi avslutade året med glöggevent den 16:e december som Rona med familj arrangerade på ett mycket trevligt sätt i OkTor.